Flytten till Sälen

 
Ja vi gjorde det igen, sjukt jobbigt men det blev gjort till sist.
Det är ju inte bara att flytta sådär, man ska packa, packa upp. Fixa adressändring, planera och strukturera. Har man 2 barn, som man vill ge lite stabilitet samtidigt, krävs det mycket struktur.
Jätte jobbigt att säga hej då till Munkedal, inte själva byn, den hade mer att önska. Men där hade jag tillåtet mig själv att skapa relationer med andra människor. Då jag trodde vi skulle bli kvar ett bra tag! När vi precis flyttat gick luften ur mig och gamla antisociala tendenser kom upp till ytan. Men efter ett par veckor med att "bara ta hand om" kändes det bättre!
Men att bo i Sälen är samtidigt fantastiskt! Vi blev emottagna av kärlekens arbetskamrater med buller och bång. Fantastiskt skönt! Fantastiska människor! Inte blir det sämre när grannar, människorna på ICA, Turistbyrån och alla andra ställen är lika sköna och hjälpsamma! SÅ skönt!!!
Någonting som var väldigt jobbigt när vi flyttat var att den store började komma in i en fas, som gjorde livet väldigt surt för oss! Det vi inte visste då, var att han hade diabetes.
Jag ville bara få in honom på dagis, börja jobba själv och komma hemifrån!
Men nu är vi här på plats, färdiginstallerade, kartongerna borta och kylen påfylld. På dessa korta månader har jag lärt känna många fantastiska människor, skaffat mig ett skidställ, börjat njuta av när det "bara är -15" Börjat arbeta på en väldigt rolig arbetsplats som jag stormtrivs på, lärt mig om diabetes (som vårt liv kretsar väldigt mycket kring) och börjat bygga på en ny grund att stå på. Denna gång känns den stabil och robust.
Helt enkelt -jag stormtrivs!
 
                      
Ha ha! Inte att förglömma -jag har köpt underställ, trodde jag aldrig skulle hända!
 
Ta hand om varandra!

Kommentarer :

#1: Victoria

Vilken resa, både inre och yttre! Starka är vad ni är... Och vilken super mamma! Jag tror nog understället sitter som en smäck:) kram

Svar: Tack Victoria!
Lina Ericson

skriven

Kommentera inlägget här :