Min vecka så här långt...

 
Här sitter ja med datorn, smygäter upp den Stores lördagsgodis och lyssnar på tonerna från "Magnus och flugan" Minstingen ligger, den store får vara uppe ock kolla på mellot ikväll -om han orkar!
Denna vecka har bestått av, dagis, vabb, sjukdom och jobb.
Först var minstingen hemma, trodde att det var öroninflammation men  det var falskt alarm. Han fick däremot  ögoninflammation. Den Store har åkt på en hård förkylning med feber och öronont. Vi har alltså exprimenterat med insulin denna veckan -men nu har vi en dos som fungerar, tror ja!
 
Trött som ett as är jag. Kört frukost och lunch i 6 dagar, ledig 1 och jobbar sedan på 5 dagar till. Ska tillägga att det är självvalt så jag har ingen anledning att bittra! Imorgon ska min "salong" öppnas imorgon för min första kund hemma! Så helt ledig är jag inte! Ska bli kul att dra igång igen med fransarna!
 
Listor och mise an place består vårt liv av just nu för både jag och älsklingen är väldigt trötta och kan inte hålla NÅGOT i huvudet. Vi delar 4 kalendrar i telefonerna. I denne förs det in när vi byter slang, nål och insulin. Eftersom vi sällan träffas och kan prata och berätta måste vi ha det så (och för att komma ihåg) Vi för in jobbschema, dagisschema och om det händer något speciellt.
 
Hur en dag kan se ut
På kvällen förbereder jag frukost till killarna, försöker att ha deras kläder klara. Alla vet ju hur en morgon med två barn kan vara när man själv är trött! Detta försöker vi undvika genom detta. På morgonen sätter jag på kaffe, viker tvätt, fixar katterna och gör mig iordning innan ja åker. Älsklingen lämnar och hämtar barn, han lagar middag till oss. När jag åker hem från jobbet, brukar jag ringa för att kolla hur dagen varit, hur BS värden sett ut och annat viktigt. Vi möts sedan i dörren och ses en snabbis på natten, då han väcker mig, så jag kan gå och lägga mig i sängen. När ja kommer hem, ska det värmas middag, pratas, lekas och mysas. Sedan nattning av barn, tvätt och städ. Har alla det så här??? Jobba dagtid är SJUKT jobbigt!!! Är en ny erfarenhet!
 
Kvällens lista består av:
Diskning
Plocka ur diskmaskinen
Mysa
Natta
Glo på TV
 
Eller så skiter ja i allt och tar det imorgon, eftersom jag är LEDIG! 
        
Syskonkärlek...
     
         En koja har vi hunnit med!
 
 
 
                
                      Kvällsbus!
 
                          
                            Puss
 
         
           Den store har fått sina egna kockkläder, med namn! Ohh lycka! Nu är han KOCK, inte bara det, han är
           världens bästa!!!
           
            Allt synas och memoreras!

Kommentera inlägget här :