Mycket att göra

Japp idag händer allt! Idag ska det städas, bakas och fejas här hemma. Imorgon har jag ögonfransar och vi har även gäster på kvällen, och i ett svagt ögonblick lovade jag den store att vi skulle åka till min arbetsplats och äta frukost :( What to do? Just fix!
Jag har dock hunnit med lite saker i varje fall, diska, tvätta, gjort diagram över blodsockret och börjat städa samt fixat lite med blommorna. Den store och älsklingen har varit och ätit hotellfrukost och klippt håret. Han blev så fin! Han ville ha tuppkam och färg -det fick han!
De senaste dagarna har den stores BS värden varit kaos! Skit jobbigt, de bra värdena har legat runt 10!
Till slut kom vi på att vi är tvungen att ändra basalen -det han får via pumpen alltid! Så nu kontrolleras sockret varannan timme dygnet runt, för att kolla så värdena blir bättre. Blir det inte det, får vi ändra igen... Suck! Remissionsfas över! Vilket betyder att hans egna insulinproduktion är slut. MEN... Den kan komma igång igen, när vi nu ökar insulintillförseln.
Enkelt med diabetes, NEEEEEEJJJJJJ!!!!!!

          
          Bus på restaurang på alla hjärtans dag
            
              Den store
 
Ta hand om varandra!

Kommentarer :

#1: Ann-sofie Thornberg

Hej Lina!
Jag är Johanna Berggrens moster, Johanna och Mickis har berättat om att ena sonen fått diabetes. Jag har även läst din blogg. Min ena son fick diabetes när han var 8 är det var år 2004. Jag vet precis vad ni går igenom som familj.Det tar otroligt mycket på kroppen och frustrationen över sjukdomen. Som mamma blir det lite att man är van att lösa situationen ramlar de och slår sig så blåser man och sätter på ett plåster så är allt bra. Här kan man inte göra ett skit för att det ska försvinna. Men det kommer att bli bättre och du kommer att bli expert på ditt barn. Jag var otroligt nojig i början läste allt jag kom över för att vet avad som händer.
Jag gick på Ica och kunde innehållsdeklarationen på alla varor vi brukade handla utantill. Det jag vill säga är att kommer du till Gävle så träffar jag dig gärna över en kopp Kaffe och berättar hur vi har det och hur vi löst allt för att få en bra vardag. Idag är Adde 16 år och lever som vilken tonåring som helst trots diabetes. Och komihåg att du är expert på ditt barn och hur tungt det än är ibland så kommer ni att fixa detta galant. Kram från Gävle

skriven

Kommentera inlägget här :