Dagen med stort BS!

Idag var INTE en bra dag! Fick sovmorgon, superhärligt! Tills jag vaknar av minstingen och den store kommer in med intensiva ögon och rent hysteriska utbrott, vilket betyder högt socker! Kommer upp och inser snabbt varför. Istället för att väcka mig, har han tryckt en hel påse med maränger! Typ RENT socker! Dagen har fortsatt i samma anda, för han blir klart påverkad när han har så höga värden!
Usch och bläääääääääää! J-la skit sjukdom! Han är 4 år och ska inte behöva ta sådant ansvar som han gör. Han VET vad som innehåller kolhydrater och inte. Men stackarn är ju sugen och sket i det idag. Han är för liten för att acceptera sin sjukdom! Vi har en överrenskommelse här hemma att han får äta på lördagar och hela veckan går ut på att planera allt han vill äta när lördagen väl kommer. På lördag har jag lovat Cup-cakes. Usch vad jag hatar hatar, hatar diabetes!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vill inte att han ska behöva känna så att vissa saker är förbjudna, men rent krast är det så -tips? Någon???
 
Hemma och vabbar med friska barn är inte heller någon hit, de är för sjuka för dagis, men friska nog att göra mamma tooookig!!!! Minstingen har dubbelsidig öroninflammation och den store har en hosta som slår det mesta och påverkat socker fortfarande... Tålamod Lina, tålamod.......!
 
           
              Den store i hans nya favorit kläder!
 
        
          Minstingen protesterar, (han har inte fått humöret av mig!)
 
Ta hand om varandra!

Kommentarer :

#1: Emelie-mamma till Wilde och Lilly

Tycker så synd om honom (även dig) måste vara fruktansvärt jobbigt för er alla.
Sådana sjukdomarna borde inte få finns, speciellt inte hos barn.

Svar: Nej fy! Måtte de fina ett lätt sätt att transplantera snart!!!
Lina Ericson

skriven
#2: Anonym

Kämpa hjärtat!!! Känner för er! Ps schyst bild på lillen!!

skriven
#3: viktoria.

Jag jobbar på ett ställe som heter Restaurang Oden, jobbar extra nu den här veckan och nästa för det är en tjej som blivit sjukskriven, men hoppas såklart på mer jobb även efter hon kommit tillbaka! :) Ja det var det, ska ni komma till Gävle snart? :)

Svar: Nej, inget inbokat. Vi har en del ändå... men ja saknar er!
Lina Ericson

skriven
#4: Mickan Berggren

Seriöst Lina.. du borde verkligen ta en pratstund med min moster. Adde min kusse har ju svår diabetes.... hon kan ALLT innan och utantill , knep tips ja ALLT!!! PUSS

skriven

Kommentera inlägget här :