Bank, kan det kallas det?

Igår skulle jag sätta in pengarna till min kära sambo. Ja hörde ni något så tokigt! Jag skulle alltså ta dessa papperslappar som kallas pengar och sätta in dom på ett KONTO! Tokiga jag. Varför finns det då en bank här i Munkedal som inte hanterar kontanter! Varför, va f-n gör dom där? Slickar kuvert, vänder på papper och spärrar upp dosor? Sjukt störande! Jag förstår att det ska vara ett kontantlöst samhälle, men så länge det inte är det, är det verkligen MÖJLIGT att man måste åka 3 mil, parkera bilen, dra ut alla ungar, gå till banken, ställa sig i kön, få konstiga blickar och frågor för att man kommer med kontanter!!! Nej, tacka vet ja när man kunde gå till vilken bank och till vilken post som helst och sätta in pengar! Usch va gammal jag lät! Men ja blir så störd när man har kontanter i handen och vill bli av med dem! Dom får väl komma på en app, så man kan foto pengarna, bränna dem och så dyker de upp på kontot... Eller nått ;) Så då fick jag det ur mig, färdig spottad =)

Ta hand om varandra!

Helgen som varit!

I helgen har det varit fullt upp! Massa ögonfransar, bio och städ.
 
Hela fredagen reste vi, stannade till hos svärföräldrarna och käkade lunch. Resan gick riktigt bra denna gång! Men när vi kom hem, drog bägge killarna igång -ingen ville sova! Det var bara att bita i och ta itu med så efter ett par timmar sov vi alla.
 
Lördagen bestod av ögonfransar från tidig morgon, sedan tog jag med mig den store på "ice Age 4". Riktigt bra!!Massa skratt!!!!
 
                                                                          
 
Sedan bestod kvällen av trötta gnälliga barn, trötta griniga föräldrar och film.
Söndag -STÄD!
Jobbade även lite med marknadsföring och hittade en "ny" app som gör att jag även ta kortbetalning av mina kunder -hur grymt som helst! Så de pillade ja lite med igår.
 
Idag ska det hända mycket -en tur till Uddevalla för att sätta in pengar, ögonfransar och lite mer städ!
 

En onsdag i Gävle

Börjar alltid med en skål Kalas puffar! Efter det sprang vi och klippte den store -han blev så fin (de va han innan också.) Stolt som en tupp, gick han och köpte en mjukglass för egna pengar.

Efter det blev matlagning och sedan bar det av mot Boulogerskogen och fotografering. Jätte fina bilder! Visar sedan, när jag får tillgång till dem. Var en hobbyfotograf som tog lekbilder...
På eftermiddagen lekte vi i parken -badade i det sjukt kalla vattnet! Fantastisk park, varje sommar fyller de upp cementpoolen, och tömmer den varje dag oxå. Det har kommunen gjort i urminnestider=) Så himla mysigt att ligga i solen och höra barnskratt=)
Sedan blev de fransar... Så j-la kul! Har fått lägga ut en annons på fejjan, så det kommer in lite bokningar nu. Även i Munkedal =) Jag blir så glad! Nu måste jag beställa massa saker!!!! SHOPPING!!!!! =)

Ta hand om varandra!

En bild säger mer än tusen ord -våra senaste dagar i korthet...

 
Citat: -hör du mig! Mamma ÄR här, hon kör bil så hon har inte tid just nu! 
Den store försöker övertala minstingen att sluta skrika i bilen=)
 
 
Ta hand om varandra!
 
 
 

Fixat!

Den blev lite bättre än tidigare! Ny header, ny layout... Kändes mer -JAG! Kika runt lite och lämna gärna lite kommentarer=)

Va f-n hände!

La till Facebook på min blogg, och detta är resultatet! Va f-n! Måste sätta mig och göra skitjobb som ja fattar hälften av igen!!!!

Godmorgon världen!

Största grabben somnade kvart över sex igår på väg till matbordet. Jag förstod att det skulle bli tidigt -men halv fem! =(
Men men! Har hela dagen framför mig! Har hunnit äta frukost, suttit på FB ett bra tag och planerat dagen.
Idag blir det en tur till Liseberg och packning. Åker till Gävle imorgon för att umgås och göra fransar!
Tjoho! Dagen väntar=)
 
 
               Trött kille=)
              
 
 
                       Trött mamma
                      
 
Ta hand om varandra!