Bank, kan det kallas det?

Igår skulle jag sätta in pengarna till min kära sambo. Ja hörde ni något så tokigt! Jag skulle alltså ta dessa papperslappar som kallas pengar och sätta in dom på ett KONTO! Tokiga jag. Varför finns det då en bank här i Munkedal som inte hanterar kontanter! Varför, va f-n gör dom där? Slickar kuvert, vänder på papper och spärrar upp dosor? Sjukt störande! Jag förstår att det ska vara ett kontantlöst samhälle, men så länge det inte är det, är det verkligen MÖJLIGT att man måste åka 3 mil, parkera bilen, dra ut alla ungar, gå till banken, ställa sig i kön, få konstiga blickar och frågor för att man kommer med kontanter!!! Nej, tacka vet ja när man kunde gå till vilken bank och till vilken post som helst och sätta in pengar! Usch va gammal jag lät! Men ja blir så störd när man har kontanter i handen och vill bli av med dem! Dom får väl komma på en app, så man kan foto pengarna, bränna dem och så dyker de upp på kontot... Eller nått ;) Så då fick jag det ur mig, färdig spottad =)

Ta hand om varandra!

Kommentarer :

#1: Anita Björklöv Hedlund

Det är kanske Coop och ICA man ska gå till nu för tiden för att göra små bankärenden...

Svar: Mmmm, men man kan ju inte sätta in pengar där =(
Lina Ericson

skriven

Kommentera inlägget här :