Ambulans, barnvakt och bus

I Gävle är det altid fullt upp, det har jag ju redan nämnt men igår hände det verkligen grejor! Både roliga och tråkiga!

Vaknade upp på morgonen och inser att min mamma är i så dåligt skick att jag är tvungen att ringa ambulans! Det blev en hektisk morgon med samtal till SOS, förklara för 3-åringen varför han inte kan få puffar NU! Byta blöjor och kolla andning...
När ambulansen kom (tog inte så lång tid) lugnade de dock ned sig! Frukosten blev serverad, ersättning gjord och bytta blöjor. Men då kom ju frågan -"vad gör dom med mojrmor?"
Då dök min ängel upp! En av ambulanssköterskorna satte sig ned och började förklara... TACK!!!

När mamma började pigga på sig och blir körd till sjukhuset, började jagandet av barnvakt. Inga barnbilstolar och jag var väldigt rörig i huvudet, så de blev f-n inte mycket gjort! Det bara snurrade i huvudet och inget kom ur händerna! Men då kom det två änglar till! TACK, TACK, TACK!!! De tog barnen klädde på dem och tog dom härifrån så jag kunde göra mig klar att åka upp till sjukhuset.
Men då fick jag ett telefonsamtal från mamma -hon var utskriven! Fy f-n va trött jag blir på Gävle Sjukhus, inkompetenta j-la doktorer! De ansåg att när sockret gått upp (vilket var vad som var fel denna gång) så var det oki att skicka hem henne. Att hon har ett knä hon inte kan stödja på, att hon inte fått behålla mat på 3 veckor och gått ned 5 kg kollade dom inte ens! Ska även tillägga att hon är diabetiker, reumatiker, har njurproblem, ser dåligt och har haft två hjärnblödningar! Ja vi får inte glömma att hon är uttorkad.
Hon hatar sjukhus så att hon blev utskriven ser hon som något positivt!
Men va f-n kan man göra! Man står på sidan och är helt handlingsförlamad! Men hon är piggare i varje fall... Så pigg man kan vara!

Sedan var det dags att hämta killarna!
De var SÅ nöjda, fått gått på stan och handlat och käkat. Fått en ny boll, två tröjor och en keps! Livet på en pinne! Samt för att inte glömma fått leka i parken HELA eftermiddagen!

De var väldigt trötta så kvällen blev väldigt lugn, med massa mys med "mojrmor"... Ingen utgågng, de va ja inte alls sugen på!

Ta hand om varandra!

Citat -"måndag, tisdag, onsdag, torsdag" började grabben sjunga när han fick se fotbollströjorna i butiken=)



Mini hoppar i hoppgungan för första gången!

Kommentera inlägget här :